Hogyan kell értelmezni a "Szent Lélek" kifejezést?
Gyakran találkozhatunk ezzel jelzővel az írásban,hogy "Szent Lélek".
Eme írásomban azt fogom megismertetni,felhívni a figyelmeteket,hogy mikor kell személyként és mikor kell Isten természeteként értelmezni.
A lélek szót,általában a Biblia élő,létező személy jelölésére használja.Valamikor pedig,Istennek a természetére alkalmazza.A magyar fordítás,nem tesz külónbséget lélek és lelkület között.Ezt a szövegkörnyezetből kell felismernünk,hogy mikor,mit kell értenünk.
Lássuk tehát,értelmezzük ezt az igét először:
Luk 3:16 Felele János mindeneknek, mondván: Én ugyan keresztellek titeket vízzel; de eljő, aki nálamnál erősebb, akinek nem vagyok méltó, hogy sarujának kötőjét megoldjam: az majd keresztel titeket Szent Lélekkel és tűzzel:
Azt mondta nekik merítő jános,hogy ő vízzel,azaz Isten beszéde alá meríti be az embereket,azaz megismerteti velük az Isten beszédét.Ugye a bemerítkezés jelképezi azt,hogy aki alámerül a víz alá,akkor a víz lesz felette,tehát Isten beszédének veti alá magát,azt helyezi maga fölé.
Tehát,aszerint fog cselekedni,ahogy az Isten mondja az igén keresztül.Haladjunk tovább..de aki eljő,..az majd keresztel titeket Szent Lélekkel,azaz megismerteti veletek az Isten természetét(szeretet,jóság,mértékletesség,józanság,szelídség,jó akarás),bemutatja hogyan kell ezeket alkalmazni az élethelyzeteinkben....és tűzzel.
A tűz(megpróbáltatások kereszttüze),azaz életünkben a megpróbáltatásokat jelképezi,amelyek során, az Isten kitisztítja belőlünk a rossz,világi tulajdonságainkat,miközben az Ő természetében maradunk a megpróbáltatásaink alatt.
Második példa:
Luk 12:10 És ha valaki valamit mond az embernek Fia ellen, megbocsáttatik annak; de annak, aki a Szent Lélek ellen szól káromlást, meg nem bocsáttatik.
Itt ennél az igénél,világosan látszik,hogy létező személyekről van szó.Az egyik személy,a Megváltó(embernek Fia ellen),a másik személy pedig,a Szent Lélek(Atya láthatatlan jelenléte).Azért szent,mert nem közönséges,elhatárolódik a bűntől.Azért láthatatlanul van közöttünk,mert így határolódik el a világban lévő bűntől.
Tehát,azt mondja ez az ige,hogy aki a Fiú ellen szól(pl.:amikor démont űzött ki,azt momdták a farizeusok,hogy biztos Belzebúb van benne,azzal űzi ki ezeket),megbocsáttatik annak;de aki a Szent Lélek(Atya) ellen szól,pl.:ha valaki megakadályozza,hogy egy ember megtérjen,Istenhez visszatérjen,az nem bocsáttatik meg,mert Isten munkáját tönkre teszi,kárt és romlást okoz az Isten munkájában.Tehát,ellene szólunk.
A harmadik példa:
Márk 13:11 Mikor pedig fogva visznek, hogy átadjanak titeket, ne aggodalmaskodjatok előre, hogy mit szóljatok, és ne gondolkodjatok, hanem ami adatik nektek abban az órában, azt szóljátok; mert nem ti vagytok, akik szólotok, hanem a Szent Lélek.
Na most,ebben az igében nem arról van szó,amire bizonyára tóbben is gondoltok,hogy hát a Szent Lélek szól belőlem,mert bennem van,belém szállt.Ezt hitetik el veletek,a hamis,okkult tanokat tanító pásztorok.
Ez azt jelenti valójában,hogy ha elvisznek minket,mert pl.:a Megváltót követjük,és nem a Vatikán emberének hódolunk,nem az új világrend tanait fogadtuk el,hanem az igaz Isten tanait,beszédét mely szerint élünk,az Ő természetében,ezért az Isten ebben a láthatatlan jelenlétében körül vesz,és rajtunk keresztül szólal meg,mint ahogy a Megváltón keresztül is tette,mert az Atya természetében élt,aszerint cselekedett,döntött.
Tehát ebben az esetben,egy részt utalás van az Isten szent természetére(lelkületére),mert csak akkor tud rajtunk keresztül tevékenykedni,ha az Ő igazságaiban élünk,az ő természete/lelkülete szerint,más részt,utalás van arra is,hogy ezért láthatatlan jelenlétével meglátogat és rajtunk keresztül szólal meg.
Negyedik példa:
Máté 1:18 A Jézus Krisztus születése pedig így vala: Mária, az ő anyja, eljegyeztetvén Józsefnek, mielőtt egybekeltek volna, viselősnek találtaték a Szent Lélektől.
Itt,ennél az igénél,világosan látszik,hogy az Atya láthatatlan jelenlétéről van szó,mert azt mondja az ige,hogy:"viselősnek találtaték a Szent lélektől."
Tehát,egy Szent személytől(Atya)
Remélem,értelmezhetően sikerült eme példákkal bemutatnom azt,hogy mikor kell az Isten természetét érteni,és mikor kell,mint személyt,az Atyát érteni a Szent Lélek jelző alatt.